Ze hebben vakkundig personeel en mooi materieel om alle kwaliteitsproducten uit de bouw tot op de werf te krijgen.
Gedimat Schelfhout levert bouwmaterialen met de Mercedes-Benz New Actros EDITION 1
Corona of niet, Gedimat Schelfhout blijft ijverig aan het werk om zijn klanten zo correct mogelijk te bedienen.
Gedimat Schelfhout Bouwmaterialen
Het bedrijf Gedimat Schelfhout bouwmaterialen is rond 1890 ontstaan en ondertussen staan de 4de én 5de generatie er aan het roer. Stephane Van Damme, een jonge dertiger, behoort tot de 5de generatie die er nu aan het werk is.
Dit bedrijf is gespecialiseerd in de logistiek en distributie van bouwmaterialen naar bouwprofessionals. Hun activiteiten omvatten eigenlijk het toeleveren van bouwwerven met voornamelijk ruwbouwmaterialen en afwerkingsproducten. Het gaat over betonblokken tot dakpannen of roofing en alles wat daar tussen zit. Dus ook stenen, isolatiemateriaal en dergelijke worden afgeleverd bij klanten in een straal van 30 km rond Aalst.
Transporteurs in onderaanneming helpen hen bij het ophalen van materialen bij fabrieken in binnen-en buitenland, met als eindbestemming het magazijn van Gedimat Schelfhout.
Vanuit het magazijn wordt met kraantransport of met kipwagens (voor bulk) het materiaal naar de eindklanten gebracht. De eigen vloot bestaat uit 4 Mercedes-Benz trucks, sommigen kippers, andere uitgerust met kranen of beide. En als paradepaardje hoort daar nu ook de Edition 1 New Actros bij.
New Actros Edition 1
De heer van Damme benadrukt dat het bouwtransport behoorlijk wat vakkennis vereist en verder gaat dan normaal transport. De chauffeurs moeten erg behendig met de voertuigen en bijhorende kranen overweg kunnen om de lasten op de exacte plaatsen te lossen die gevraagd zijn. Er komt heel wat gemanoeuvreer bij kijken. Gedimat Schelfhout gaat er prat op dat ze competent personeel in dienst hebben en dat deze mensen bijgevolg wel naar waarde mogen geschat worden. Dat uit zich in het voorzien van voertuigen van hoge kwaliteit met een hoge graad van comfort, namelijk voertuigen met de ster. Op deze manier uit Gedimat Schelfhout haar waardering voor deze chauffeurs. Ze brengen tenslotte veel tijd door in hun trucks.
Toen het tijd was om een ouder voertuig te vervangen, was er op dat moment de kans om 1 van de 400 exclusieve Edition 1 voertuigen aan te schaffen; Een kans die de heer Van Damme niet wilde laten schieten. “Anno 2020 is het belangrijk dat de uitstraling van het bedrijf goed zit en dat het personeel met kwaliteitsvol en verzorgd materiaal naar buiten komt”.
De Edition 1 rijdt nu de langste afstanden in combinatie met het hoogste gewicht. De chauffeur, met 34 jaren dienst, heeft steeds met Mercedes-Benz trucks gereden en is ondertussen ook erg fan van het merk met de ster.
Naar verluidt, is hij super tevreden over het nieuwe voertuig. Bovendien is het bedrijf ook erg tevreden over deze truck en meer bepaald over het verbruik. Zo stelt de heer Van Damme :”Door het zuinig verbruik verdien je deels de kost van het voertuig terug. Hij bespaart namelijk 10 liter brandstof op 100km ten opzicht van het vorige voertuig.”
Corona
Op het moment van dit (telefonisch) interview woedt het Covid-19-virus reeds 8 weken door dit land. De bouwsector heeft slechts heel kort stilgelegen. Er was gelukkig snel duidelijkheid dat de bouwsector mocht blijven werken. Dit betekende voor Gedimat Schelfhout dat ook de bevoorrading van de bouwmaterialen kon blijven doorlopen, uiteraard mits enkele aanpassing in verband met hygiëne en andere door de overheid opgelegde social distancing maatregelen.
“Onze chauffeurs zitten sowieso alleen in de vrachtwagen en bij het laden en lossen kunnen ze zonder probleem voldoende afstand houden van andere personen.”
Anderzijds lagen enkele echt grote werven toch stil, omdat die het social-distancing-verhaal niet konden organiseren of handhaven. Hierdoor werd uiteraard de levering aan deze grote werven ook stopgezet. Dus Corona had zeker een impact op de volumes die Gedimat Schelfhout normaal verzet en bijgevolg ook een negatieve impact op de inkomsten. “Dat hebben we toch gevoeld en we voelen het momenteel nog altijd. We hebben er wel voor gezorgd dat onze chauffeurs en magazijniers aan het werk konden blijven.” vertelt Stephane Van Damme. Administratieve en commerciële medewerkers hebben een tijdje 1 tot 2 dagen technische werkloosheid per week opgenomen om de personeelskosten te ontlasten. Op 04 mei is iedereen echter terug fulltime aan het werk.
Deze sympathieke werkgever hoopt dat er geen nieuwe opflakkering komt van dit virus, met strengere maatregelen tot gevolg. Mercedes-Benz Trucks BeLux hoopt dit samen met hem.
We wensen Gedimat Schelfhout veel succes in de business en vele veilige kilometers voor zijn chauffeurs.